En förbjuden romans. Del 5.




Det var min mamma som ringde.
- Hallå? Svarade jag lite nervöst.
- Var är du? Varför lämnade du Emilia ensam på tåget? Frågade min mamma argt.
- Jag åkte tillbaka till Stockholm, jag hann inte säga något till Emilia.
- Hon kom precis hit och var jätteledsen över att du hade lämnat henne och varför är du fortfarande i Stockholm?! - Jag... Jag kan inte berätta det.
- Kom hem NU! Skrek hon och lade på luren.

Jag suckade och tittade på Justins vackra förvånade ögon.
- Vem var det? Frågade Justin när han såg mitt ledsna ansikte.
- Min mamma, hon sa åt mig att jag måste komma hem nu.
- Det är lugnt, min chaufför kan köra hem dig, sa Justin glatt.

Vi satte oss i Justins Limousin och åkte mot Göteborg.
Vi satt och pratade om våra liv hela vägen och skrattade hela tiden. Jag har nog aldrig haft en så rolig bilresa förut.
När vi kom fram till mitt hus sa Justin:
- Jag följer inte med dig ut, jag vill inte att folk ska se mig och springa fram.
- Det förstår jag, sa jag och log.

När jag var på väg att kliva ut sa jag hejdå och Justin lutade sig fram och... Kysste mig på munnen! Det
- Förlåt! Jag borde inte gjort det, du har ju en flickvän, sa Justin upprört.
- Det gör inget, en del av mig ville nog att du skulle göra det.

Efter det blev det en pinsam tystnad och vi sa hejdå.
Jag gick in i mitt hus och möttes av en tårögd Emilia.
- Var har du varit och vems bil var det? Sa hon och slängde sig dramatiskt runt min hals.
- Det var Justin Biebers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0