En förbjuden romans. del 2.

När konserten var slut så var jag helt stum. Emilia var överlycklig och fnittrig som alla andra tjejer där.
- Varför är du så tyst? Frågade hon.
-Jag vet inte riktigt... svarade jag, och det var ju sanningen. Jag hade ingen aning.
- Är du orolig att jag tycker om honom mer än dig? Undrade hon och log lite smått
- Jaa, kanske det! Ljög jag.

Vi gick därifrån hand i hand mot tunnelbanan som skulle ta oss till Emilias kusiner. Vi passerade 7eleven när Emilia upptäcker att hon behöver gå på toa. Hon ber mig vänta medans hon springer in på 7eleven och går på toa.
Jag börjar spela spel på min mobil som jag alltid gör när jag har tråkigt. Nästan som en reflex.
Jag lutar mig mot en lyktstolpe och tar ett djupt andetag. Efter ett tag märker jag att någon står lutad mot lyktstolpen bakom mig. Jag vänder mig om och ser en man.
-Skrämde jag dig? Frågade han på engelska
-Ja lite haha. Svarade jag
Han tog av sig luvan för att visa vem han var och jag insåg att det var han. Justin Bieber. En sida av mig ville inte att Emilia skulle få träffa sin idol, jag ville vara ensam om denna upplevelsen.

-Var inte du på konserten`? Undrade han
-Jo det var jag, du var jätteduktig, berättade jag för honom.
-Det brukar inte dyka upp så många killar hahaha
-Nee, jag märkte det sa jag och log

Konversationen fortsatte ett tag, det pirrade i min kropp som det aldrig gjorts förut. Så är det nog när man träffar en kändis tänkte jag. Av någon anledning som jag inte minns så gav han mig sitt nummer. Sedan skakade han min svettiga hand och gick därifrån.

Emilia kom ut från 7eleven med något i handen.
-Jag köpte mintchoklad också! Berättade hon glatt
-Vad bra sa jag och log
- Har något hänt medans jag var på toa?
-Nepp, svarade jag och tog hennes hand och gick mot tunnelbanan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0