En förbjuden romans del 30

Rasmus
Jag såg justin sitta där i sin rullstol, som han fick sitta i p.g.a sin skadade fot, och avslöjade vår stora hemlighet. Han såg ut som en liten fågelunge men när han sedan sjöng låten tillägnad som mig, lät han som en man. Jag har aldrig varit mer nervös, upphetsad och kär på samma gång förut. Men ångesten kom sedan, vad skulle hända nu? Mitt normala liv var förstört för alltid. När jag sedan kollade mig omkring upptäckte jag hur alla tonårstjejer hade vänt sig mot mig med mord i blicken.
Justin
Jag rullade av scenen med ett leende på läpparna. Allt detta hemlighetsmakeri, äntligen var det över! Nu ville jag verkligen träffa Rasmus. Jag skickade iväg ett sms
"Hej rallebaby. Kom till mitt hotell! Xoxo, din pojkvän". Alla jag mötte backstage och på väg mot hotellet behandlade mig med kyla. Jag fick stänga av telefonen, för jag blev attackerad av telefonsamtal. Väl på hotellet tog jag en dusch och lade mig på sängen, väntandes på Rasmus.
Rasmus
Efter showen på väg ut kände jag hur någon tog tag i mig. Sedan kom slagen. Flera hundra tjejer, åldern tolv och uppåt hoppade på mig, de slog mig, rev mig, spottade på mig.
"DU STAL JUSTIN IFRÅN OSS!" skrek en förpubertal röst och kastade något på mig.
När jag väl lyckats gå därifrån, med sönderrivna kläder och tårar rinnande, kände jag hur en arm tog tag i mig och drog in mig i en bil. Jag försökte ringa Justin, men han svarade inte...
Jag började känna lite avsky för justin som avslöjat våran hemlighet, även fast det var jag som pushat honom lite. Han har förstört mitt liv och nu kommer jag att dö.
Justin
Jag väntade på Rasmus i flera timmar. Jag satte på min telefon och såg ett missat samtal och ringde upp, men utan svar. Han hade lämnat mig, jag var helt säker. Han skämdes för mig och nu hade jag blivit dumpad. My first love broke my heart for the first time.
Fan fan fan.

Kommentarer
Postat av: Louise

Mer tack!

2011-04-25 @ 14:27:18
URL: http://nagranoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0