En förbjuden romans del 21

Rasmus

Jag bestämde med Julia att vi skulle träffas imorgon. Jag såg verkligen fram emot det, Julia var helt fantastisk. Det var henne jag öppnade mitt hjärta till i alla lägen. Om jag inte var gay, skulle jag definitivt ha känslor för henne.. hon var både smart, vacker, rolig och stark. En riktig förebild. En vän i alla lägen, om jag var Thelma så var hon Louise.

Men först var jag tvungen att få Justin ut ur huset utan att mamma märkte…

”Justin, vi har ett problem” sa jag och placerade handen på hans varma lår ”vi måste få ut dig ur huset..”

Hans blick gled över rummet och stannade vid väggen.

”Jag kan hoppa ut genom fönstret” sa han och äventyrslustan glittrade i hans guldbruna ögon.

”Men det är fyra meter högt justin!” sa jag och flämtade till. Han svarade med att kyssa mig och viska ”allt för dig..” och reste sig snabbt upp ur den gosiga sängen, klädde på sig och öppnade fönstret.. och hoppade ut.

 

Justin

Jag kände paniken fara igenom när jag flög ut genom fönstret.. Jag ville bara visa mig modig p.g.a av avundsjukan jag kände inför Rasmus och Julia. Jag slog ner i marken med en duns och en ilande smärta ven igenom min fot. Allt svartnade.

 

Rasmus

”JUSTIN!!!!”  skrek jag utan att tänka på att mamma kunde höra. Jag sprang nerför trappan och ut i trädgården.  Jag strök tårarna ur ögonen och svalde klumpen i halsen. Jag var tvungen att vara stark nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0