En förbjuden romans del 24

Rasmus
Jag såg hur Justin liksom stelnade till och fick något oroligt över blicken. Efter han hade lagt på luren blev det tyst en lång stund och allt som hördes var Julias envetna trummande med foten.
"Lägg av för i helvete julia, du är så jävla störande!!!!" skrek Justin irriterat. Innan Julia hann svara gick jag fram till honom och lugnande honom snabbt.
"vad är det för fel justin?" frågade jag och smekte honom över kinden. Han förklarade sitt problem för mig.

Justin
Jag förklarade mitt problem för rasmus. Även fast jag inte ville att han skulle tyngas ner av mina problem, så var det ju självklart det som hände. Jag hatade att se mitt honungsbi på dåligt humör.
"Jag har ett förslag" sa julia plötsligt. Jag ville inte ha hennes jävla förslag, men jag var tvungen att  vara snäll.. För Rasmus skull. Julia började förklara något om att hon kunde få tag i en något som kunde tillfälligt lindra smärtan, men det kunde vara farligt. Hon nämnde vad det var för något.
"Men det är ju en illegal drog!" utbrast Rasmus flämtande.
"Hur gärna vill du dansa?" var allt Julia sa och kollade utmanande på mig.

Julia
Jag såg hur Justin och Rasmus började en tystmäld konversation. Jag var inte avundsjuk på dem, trots att jag såg hur de höll på med varandra på sitt onaturliga sätt. Jag hade min plan i gång, Justin skulle gå på scen drogad och alla kommer att märka det. Han kommer få så många reportrar efter sig att Rasmus inte orkar med, och dumpar honom och då blir det han och jag. Jag vet att jag kan bota Rasmus från den här fixa idén han hade fått för sig med justin och allt.
"jag gör det" sa justin och sträckte på ryggen och drog handen genom sitt fåniga hår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0