En förbjuden romans del 25

Justin

Julia skulle hjälpa mig med foten, jag behövde ju kunna dansa på lördag. Julia tyckte att det var säkrast om vi lämnade Rasmus hemma ifall några reportrar skulle se oss tillsammans.
Jag tog på mig en tjocktröja och gömde mitt hår under luvan och sedan lämnade vi huset.
-Vart ska vi? frågade jag och försökte komma ifatt hennes snabba steg.
-Till Albin, svarade hon och flinade åt mig. Jag hatade henne mer och mer för varje andetag hon tog. Hur kan något så ont vara vän med Rasmus, den godaste personen i världen.
-Ta det lugnt Bambi! Du behöver inte springa! Skrek jag åt henne
Hon svarade inte, utan bara tittade på mig med sina stora ögon fyllda av hat.
Vi tog bussen in till centralen och bytte till en annan buss som förde oss en bit utanför stan. Vi hoppade av vid ett lägenhetsområde och gick några kvarter.
-Här är det, sa hon och pekade mot en lägenhet.
-Ska vi gå in då? sa jag och tittade mot henne.
-Inte "vi", Du! Du ska gå in.
-Va? Varför följer du inte med in? Frågade jag lite panikslaget.
-Det märker du, svarade hon och blinkade mot mig medans jag tog mina första steg mot lägenheten.



Rasmus
Jag var orolig att något skulle hända Justin. Jag kände mig så hjälplös här hemma. Tänk så hände något Justin?
Tänk så fotograferar någon paparazzi honom när han gör något olagligt! Tänk så blir han skadad! Jag kunde inte sitta hemma utan att veta vad som händer min lilla kissekatt hela tiden. Jag lämnade huset och tog bussen in mot stan. Jag tog upp min iPhone och ringde Bamb, Julia, fan Justins smeknamn på henne har fastnat.
-Hej Rasmus, svarade hon glatt.
-Hej är ni klara?
-Jadå, har du lust att möta oss i stan? frågade hon och hennes värmländska ursprung ekade genom rösten.
-Absolut, på forumcafét som vanligt eller?
-Japp! Ses då, puss!
Puss? Det var jag inte bekväm med. Det kändes konstigt att höra det ordet lämna hennes läppar. Jag tänkte på Justins mjuka läppar, hans tunga mot min, hans varma kropp ovanpå min. Jag saknade honom så.
Jag klev in på cafét och såg Bambi sitta där vid ett hörnbord. Jag gled in brevid henne och log mot henne.
-Är Justin på toa eller?
-Jaa, han kommer nog snart, svarade hon och la sin hand på mitt knä.
Jag tittade förvånat på henne men hon förstod nog inte att jag kände mig obekväm för hon fortsatte smeka mitt ben. Hon hade bara en kort kjol på sig så hennes smala ben stack ut som pinnar under. Inte mycket att smeka där tänkte jag och log för mig själv.
En servitör kom förbi och ställde ner en milkshake framför oss med två sugrör. Hon doppade sitt finger och förde det mot mina läppar. Jag drog undan huvudet.
-Var är Justin? Frågade jag igen och tittade desperat mot toaletterna.
-Han kommer nog snart, smaka, det är jordgubb, sa hon och gled närmare mig.
Jag kände hur paniken steg, jag kunde inte vara elak mot henne, hon var min bästa vän! Hon närmade sig och la sin hand i mitt hår.
-Jag har saknat dig, sa hon och kysste mig.
Jag ställde mig upp och knuffade bak henne - Vad gör du?! Var är Justin?!
Jag sprang bort till toaletterna och bankade utan att få något svar.
-Justin, Justin, HALLÅ!
Jag gick tillbaka till bordet
-Vart fan är han? Frågade jag henne och stirrade in i hennes lustfyllda blick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0