En förbjuden romans del 27

Julia
...är inte här just nu.
Rasmus
Jag la på telefonen utan att säga ett ord. Jag mötte Justins blick och kände paniken ta över. Sedan svartnade det och jag minns ingenting mer än att jag vaknade i sängen med Justin bredvid mig. Först förstod jag ingenting, sedan kom allt tillbaka.. Julia.. Åh gud.
Justin
Rasmus telefon ringde och sedan svimmade han. Jag kände mig totalt förvirrad, sedan började han förklara. Julia, jag menar Bambi, nej Julia, hade försökt ta livet av sig! Jag kände mig skyldig gentemot henne och gentemot Gud.. Jag hade faktiskt bett om hennes död i mina nattböner.
- Kom Rasmus, vi åker till sjukhuset. Nu. sa jag bestämt och drog med mig en ganska lealös Rasmus upp. Vi skyndade mot bilen och jag bad min chaufförska ta oss till sjukhuset så snabbt som bara möjligt. Jennie, som min chaufförska hette, körde med som en dåre som vanligt. För en sekund tänkte jag att det skulle bli jag och Rasmus som dog och inte Julia. Om jag ville dö med någon, så skulle det vara Justin. Jag tror Jennie är en sådan människa som skulle kunna ta det på sitt samvete också, våran död.. Hon var stark. Men nog om det, vi var framme vid sjukhuset.
Rasmus
Vi var vid hennes sjukhussäng och där satt även Julias mamma. Hon verkade inte ens notera att det var Justin Bieber som var med mig, det tror jag både jag och gullejustin var tacksamma för.
- Hur...? var allt jag fick fram när jag såg hennes smala sköra kropp ligga nedbäddad i sjukhuskläder. Hon var ikopplad i maskiner och såg mindre ut än någonsin.
Eva började förklara:
- Jag kom hem sent den dagen, jag jobbade sent och Peter var och hjälpte till att vara roddare till Sven Ingvars. Jag upptäckte genast att något var fel, datorn surrade inte som vanligt och det var mörkt överallt. Efter att jag ropat några gånger och kollat överallt upptäckte jag ett flackande sken från badrummet. Jag gick dit och möttes av.. detta. Det var mörkt och ljus överallt, Julia låg avsvimmat i vattnet som hade färgats rött av de många såren över hennes armar.. När jag i chock tände ljuset upptäckte jag rosblad över hela badvattnet och planscher på...
Hon avbröt sig och stirrade på Justin
- Planscher på honom. med orden "det är ditt fel" skrivna överallt.
Justin
Jag visste inte vad jag skulle säga. Plötsligt började monitorn låta och det rusade in en massa doktorer i Julias rum. Vi blev utkörda i väntrummet. Medans vi väntade ringde min telefon
- Bieber här.
- Sup bieberman, var är du? vi måste öva på din show, den är ju imorgon! sa Scooter i telefonen.
Rasmus
Medans Justin pratade upprört i telefonen kom det ut en doktor ur Julias rum
- Har du nyheter om Julia?! frågade Eva direkt.
- Ja, sa doktorn...

Kommentarer
Postat av: elin!!!!!!!!!

kmr bli aslessen om julia dör x((((

hon e den bästa, efter justin då<3<3<3<3 asbra novell, den berör!! älskar justin så mkt!!!!!!!!!!! VILL HA MER!!!!!!!!!!!!!

2011-03-15 @ 20:32:09
Postat av: Anonym

jättebra :D skriv nu meer<3

2011-03-16 @ 15:43:40
Postat av: ennypenny

give me MOOOOORE XD

e du inte stolt över mig för att jag läst hela nu!!!!

2011-03-19 @ 20:16:16
Postat av: J & L

Skulle du vilja göra ett länkbyte med oss?

2011-03-21 @ 12:43:47
URL: http://loovestoriess.blogg.se/
Postat av: tuff cheyy ^^

När kommer nästa ? :) <3

2011-03-30 @ 18:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0